Zo maken wij het verschil in de wereld van de ouderenzorg

Terug naar overzicht

Vanuit Home Instead Thuisservice zorgen we ervoor dat senioren zo lang mogelijk, gelukkig en onafhankelijk thuis kunnen blijven wonen, ook wanneer het met de gezondheid of de situatie moeilijker wordt. In de afgelopen jaren hebben we al veel senioren met succes mogen ondersteunen. Maar wat maakt Home Instead nu eigenlijk echt anders? Nicole Wilkes-Kindt van Home Instead Thuisservice Nederland vertelt het u graag…

‘Het overheidsbeleid maakt de senior steeds meer zelf verantwoordelijk voor het organiseren van zijn eigen zorg en ondersteuning”, aldus Nicole Wilkes-Kindt, directeur Branding bij Home Instead Thuisservice Nederland. “Een gevolg hiervan is dat senioren een keuze willen kunnen maken die past bij hun wensen en behoeften. De bestaande, sterk taakgerichte voorzieningen voor ouderen kunnen daar vaak onvoldoende in voorzien. Ons aanbod is in alle gevallen maatwerk, uitgevoerd door onze CAREGivers die we daartoe zelf opleiden, en is beschikbaar voor senioren met een zorgindicatie of op particuliere basis.”


Op basis van gastvrijheid en een hoge werknemerstevredenheid maakt Home Instead het verschil

“In de afgelopen jaren is er al heel wat veranderd, zeven jaar terug was er binnen de thuiszorg weinig aandacht voor de relatie met de klant – de senior, vertelt Nicole Wilkes-Kindt. Men werkte veelal taakgericht, met een focus op efficiënte uitvoering in plaats van de belangen van de oudere. Zaken werden gewoon gedaan, het liefst op een zo praktisch mogelijke manier. Bijvoorbeeld door een route zo te plannen dat een medewerker binnen twee uur tien adressen kon afwerken. Wat daarbij niet gebeurde, was luisteren naar de wensen van de klant. Natuurlijk zitten er grenzen aan wat er kan, maar met Home Instead willen wij een vorm van thuiszorg bieden waarbij senioren zoveel mogelijk zelf keuzes maken”.

CAREGivers met levenservaring

“Omdat gastvrijheid het uitgangspunt is, is persoonlijke aandacht de essentie van ons werk, niet de protocollen en niet de administratie. Hierdoor leren wij onze klanten heel goed kennen. We kiezen voor CAREGivers met levenservaring, juist daar zit de kracht in de aansluiting met senioren En onze klanten worden altijd door dezelfde CAREGiver ondersteund in plaats van elke dag een ander gezicht. Zo ontstaat een intensieve persoonlijke relatie tussen de CAREGiver en de klant”.

Oprechte en persoonlijke aandacht, wanneer en zoals de klant dat wil

“Betrokken en tevreden medewerkers leiden tot loyale klanten. Dit bewijzen de resultaten uit de klanttevredenheidsmeting en de medewerkertevredenheidsmeting van Home Instead Thuisservice. Naar de mening van onze klanten én onze medewerkers zijn de meest gewaardeerde kenmerken van onze dienstverlening: het ontvangen en geven van oprechte persoonlijke aandacht en ondersteuning. Wanneer en zoals de klant dat wil. Dit zijn daarmee ook de grootste drijfveren voor het succes van Home Instead Thuisservice in Nederland”.

Bij ons gaat het om u!