Uitgelicht. Home Instead Thuisservice West-Brabant-West

Terug naar overzicht

Wendy van Liere is, naast haar vestiging van Home Instead Thuisservice in de regio West-Brabant-Oost, een tweede vestiging gestart in de regio West-Brabant-West. De drijfveren van Home Instead zijn persoonlijke aandacht en betrokkenheid, die ook vanuit deze nieuwe vestiging worden geleverd aan senioren in de gemeenten: Bergen op Zoom, Halderberge, Steenbergen, Moerdijk, Roosendaal, Woensdrecht en Rucphen. CAREGivers van Home Instead zorgen ervoor dat senioren zo lang mogelijk zelfstandig, gezond en onafhankelijk in hun vertrouwde thuisomgeving kunnen blijven wonen.

CAREGivers van Home Instead bieden individuele begeleiding en persoonlijke verzorging. De geleverde ondersteuning is aangepast aan de persoonlijke behoefte en afgestemd op de individuele wensen van de klant in zijn of haar omgeving. Daarnaast bieden onze CAREGivers ook intensieve ondersteuning in de laatste levensfase, begeleiding bij dementie en chronische aandoeningen.

Eigen onderneming

Wendy van Liere vertelt: “Je wenst dat iedereen zo lang mogelijk in de vertrouwde thuisomgeving kan blijven wonen. Ook als de dagelijkse dingen niet meer vanzelf gaan. Met de juiste ondersteuning is dit mogelijk. In mijn directe omgeving ervaar ik hoe groot de stap kan zijn om ondersteuning te vragen als men ouder wordt. Senioren willen zelf bepalen wat, hoe en wanneer zij iets willen doen. En als daarbij ondersteuning nodig is, dan het liefst door iemand die vertrouwd voelt.

Sinds 2016 leveren wij met een geweldig team van CAREGivers en supportmedewerkers onze dienstverlening in West-Brabant-Oost. Vanuit de mooie ervaringen die we in die periode hebben opgebouwd, hoefde ik ook niet lang na te denken over uitbreiding van de regio. De ervaring van onze CAREGiver Judith geeft een mooi beeld van onze dienstverlening. Hier doen wij het voor!”

Judith vertelt over haar werk als CAREGiver en de ondersteuning: “Bij Home Instead Thuisservice word je als CAREGiver ondersteund door het Supportteam. Hierdoor kun je als CAREGiver tijdens het bezoek de volledige persoonlijke aandacht aan de klant zelf geven. Bij veel van mijn klanten kom ik voor begeleiding en het ondersteunen bij de structuur van alledag. Juist de combinatie van persoonlijke aandacht, praktische ondersteuning en persoonlijke verzorging maakt onze dienstverlening uniek. Op deze manier hoor en ervaar ik hoe het met de klant gaat. Door de tijd te hebben voor persoonlijke aandacht helpt dit vaak om nog beter te ondersteunen tijdens de persoonlijke zorg.

Bij de eerste ontmoeting met een klant is het vaak nog even zoeken. Het heeft soms tijd nodig, maar het komt eigenlijk altijd goed. Mensen kunnen het als een grote drempel ervaren om hulp te aanvaarden. Een gezamenlijke interesse maakt het dan makkelijker om het ijs te breken. Als CAREGiver zoek ik naar een ingang om contact te maken met het levensverhaal van de ander. Op basis van het voorwerk van mijn collega’s uit het Supportteam probeer ik zo goed mogelijk aan te sluiten bij de behoefte en verlangens van de klant.” Lees hier verder voor volledige verhaal van Judith. 


Welbevinden

“Onze ondersteuning wordt toegespitst op de behoefte van de klant, van 1 uur per week tot 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Onze dienstverlening gaat uit van de persoonlijke wensen van de klanten. Zij bepalen welke ondersteuning nodig is, op het gewenste moment en door de CAREGiver die bij hen past. Samen met onze, door Home Instead getrainde, CAREGivers zijn wij er voor u! Vanuit ons hart maken we elke dag met vertrouwen het verschil.”

Bij ons gaat het om u!

Klanten thuis gelukkig maken met oprechte aandacht, tijd en kunde van onze CAREGivers, is ons doel. Onafhankelijk onderzoek, onder zowel klanten als medewerkers, geeft aan dat het ontvangen van oprechte persoonlijke aandacht en ondersteuning, de belangrijkste onderscheidende kenmerken zijn van onze dienstverlening. En daarmee ook de grootste drijfveer voor het succes van Home Instead in Nederland.