Klantcoördinator Liz te Winkel
“We hebben geen wachtlijst en zorg wordt snel ingepland”
Liz te Winkel is met Elke Tilmans verantwoordelijk voor de klantcoördinatie van Home Instead Apeldoorn. “We zijn de schakel tussen de cliënt, familie en CAREGivers. Een zorgaanvraag wordt vaak gedaan via thuiszorgorganisaties en casemanagers. Daarna volgt een intake bij de cliënt en dat vertalen we naar de best passende zorg. De volgende belangrijke stap is, dat we bekijken welke CAREGiver het beste past bij de cliënt. Een goede match is essentieel voor het optimaal verlenen van de zorg.”
Liz is nieuw in het supportteam van Home Instead Apeldoorn. “Mijn broer zag de oproep voor deze functie op LinkedIn. Hiervoor werkte ik in een flexpool bij Gelre Ziekenhuizen in Apeldoorn. Daar heb ik op verschillende afdelingen gewerkt. Sinds bijna twee maanden werk ik bij Home Instead met een heel fijn supportteam. Elke en ik werken nauw samen met Ellen en Anouska. In het ziekenhuis stond ik aan het bed. Nu ben ik aanspreekpunt voor de zorgaanvragen en regel vervolgens zo snel mogelijk wat er nodig is. Dit past bij me. Ik vind het fijn om voor een ander iets te betekenen en dit zo goed mogelijk te doen. Niet alleen voor de cliënten is de zorg die we aanbieden prettig, maar ook voor mantelzorgers. De combinatie van gezin, werk en intensieve zorg voor een ouder of ouders, is zwaar. Vaak blijven ze zolang mogelijk alles zelf doen en de opluchting is groot als er vanuit ons extra ondersteuning komt.”
Flexibel team CAREGivers
“Als organisatie zijn we heel laagdrempelig en makkelijk benaderbaar. Tijdens de eerste intake neem ik ook alle ruimte om zo goed mogelijk de wensen en mogelijkheden in kaart te brengen. We hebben geen wachtlijst en zorg kan snel worden ingepland. Als er ’s middags gebeld wordt, dan kan dat vaak dezelfde middag of avond nog. Er is op dit moment een pool van ruim 50 CAREGivers. Een flexibel team dat met zoveel passie werkt. De wijkverpleegkundige stelt vervolgens de indicaties en de zorg wordt ingezet. We willen de cliënten niet laten wachten. Soms duurt het even voordat de indicatiestelling binnen, is maar leveren wij al wel de zorg. Met een indicatiestelling wordt de zorg die we leveren vergoed vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) en Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Daarnaast kun je bij Home Instead ook particuliere zorg afnemen.”
Liefde voor de zorg
“Ik heb ervaren wat het belang is van goede zorg tijdens het ziekteproces van mijn beide opa’s. Mijn ene opa had en hersentumor en mijn andere opa dementie. Tijdens hun ziekteproces vond ik het fijn om veel bij ze te zijn. Dat heeft ook de doorslag gegeven voor mijn beroepskeuze. Na de Havo heb ik HBO-V gedaan met onder andere een stage in een verzorgingshuis. Deze achtergrond en de werkervaring in het ziekenhuis, komen in mijn huidige baan goed van pas. Als er een zorgaanvraag wordt gedaan, maar ook tijdens de intake weet ik welke zorg we wel en niet kunnen aanbieden. We leveren niet medische zorg. Een kous aandoen bijvoorbeeld is een medische handeling, dus wordt dit gedaan door een thuiszorgorganisatie. Bij Home Instead is alle ruimte om je verder te ontwikkelen. Alle medewerkers kunnen cursussen volgen bij ROC Aventus. Ik heb al een training gehad over beeldbellen met MemoryLane, maar ook een bijscholing over Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH). Persoonlijke verzorging ga ik binnenkort doen. Ik vind het belangrijk dat ik door extra scholing verder kan groeien in mijn werk.”
Gerelateerde berichten
Kunnen wij u helpen?
Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.