Astrid Esselink

Terug naar overzicht

Medewerker supportteam en CAREGiver Astrid Esselink-Kersten

 “Bij Home Instead wordt altijd de mens gezien en daarmee maken ze het verschil”

 Bel je naar Home Instead Apeldoorn met een (zorg)vraag, dan krijg je Astrid of haar collega Dicky aan de lijn. Zij zijn de eerste contactpersonen voor deze vestiging. Astrid: “Mijn collega’s van het supportteam stellen vervolgens vast wat voor soort hulp er nodig is en hoe vaak. Ook doen zij de zorgindicatie en de intake. Als er een spoedaanvraag is, dan kan er op korte termijn hulp geregeld worden. We hebben een flexibel team CAREGivers en meestal binnen maximaal 24 uur is de zorg geregeld.”

Vraag naar nieuwe CAREGivers

“Onze vestigingen in Apeldoorn en Zwolle blijven snel groeien. De vraag naar nieuwe CAREGivers dus ook. Bij het aannemen van CAREGivers wordt gekeken naar levenservaring en hart voor de zorg. Het is laagdrempelig om te solliciteren. Werk je bij Home Instead dan is er een ruim aanbod van cursussen die je mag volgen.”

Ruimte voor persoonlijke aandacht

Als de oproep voor nieuwe CAREGivers begin dit jaar verschillende keren op social media voorbijkomt, twijfelt Astrid. Want ze heeft het prima naar haar zin bij haar werkgever. Maar toch blijft het kriebelen. Astrid: “Het is een uitdaging en een grote stap om te zetten. Nu kan ik zeggen: dit had ik veel eerder moeten doen. Ik heb het zo naar mijn zin, ik ga weer met veel plezier naar mijn werk. De manier waarop Home Instead werkt, spreekt me aan. Er is altijd ruimte voor persoonlijke aandacht voor onze klanten. Tijd om rustig een gesprek aan te gaan en zorg te verlenen, zonder steeds de tijd in de gaten te houden. Dat geeft rust en is een win-win situatie, want zo bouw je vertrouwen met elkaar op.”

Waardering voor elkaar                                                 

“Ik heb altijd in de gehandicaptenzorg gewerkt. Als begeleidster van een groep en later op de cliëntenadministratie. Daar regelde ik indicatiestellingen, had contact met het zorgkantoor en begeleiders van de groepen. De gecombineerde functie bij Home Instead als CAREGiver en medewerker van het supportteam past bij me. Vanmorgen ben ik bijvoorbeeld al om 07.00 uur bij een klant geweest, omdat ze haar zoon die op vakantie ging uit wilde zwaaien. Vervolgens ben ik naar kantoor gegaan. Ik maak de overeenkomsten voor onze medewerkers en klanten, en doe allerlei andere voorkomende werkzaamheden. De afwisseling in het werk bevalt prima. Maar ook de onderlinge sfeer tussen collega’s is goed en men is altijd bereid elkaar te helpen. De waardering die naar elkaar uitgesproken wordt, doet zoveel voor mijn eigenwaarde. Bij Home Instead wordt altijd de mens gezien en daarmee maken ze het verschil.”

Zorg zit in mijn systeem

“Zorgen voor de ander zit in mijn systeem. Ik zorg voor mijn moeder van 87 en doe dat met alle liefde. Zij heeft medische thuiszorg van een andere organisatie en ziet vaak een ander gezicht. Persoonlijk contact en vertrouwen is dan moeilijker op te bouwen. Ik zie in de praktijk hoe belangrijk dat is voor de klant en de CAREGiver. Naast mijn werk bij Home Instead, ben ik vrijwilliger binnen de gehandicaptenzorg. Bij sommigen bewoners kom ik al 20 jaar. Verder ben ik nog circuitcoach bij een sportschool. Hier begeleid ik de leden twee keer per week om fit en gezond te blijven. Het werken met mensen is iedere dag anders en de afwisseling maakt mij blij. Ik was toe aan een nieuwe stap en die heeft bij Home Instead heel goed uitgepakt.”

 

 

 

Kunnen wij u helpen?

Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.