Service- en klantcoördinator Ellen van der Zande
“Oprechte aandacht is het mooiste wat je iemand kunt geven.”
Met haar ruime ervaring in de ouderenzorg is Ellen een aanwinst voor het supportteam van Home Instead. “Ik maak de roosters en de planning, samen met Anouska. We werken nauw samen met de rest van het team. Een van de belangrijkste pijlers van Home Instead is, om de beste passende combinatie te maken tussen cliënt en CAREGiver. We zien in de praktijk hoe belangrijk het is als die klik er is. Dan krijgt zorg een extra dimensie. Oprechte aandacht is het mooiste wat je iemand kunt geven. Gehoord en gezien worden, is een basisbehoefte van ieder mens.”
Het sfeervolle Home Instead pand aan de Koninginnelaan 33 in Apeldoorn is vier dagen per week de nieuwe werkplek voor Ellen. In augustus startte ze als service- en klantcoördinator. Door de snelle groei van onze thuisserviceorganisatie, is het supportteam uitgebreid net als het team van CAREGivers. Terugblikkend op de laatste maanden concludeert Ellen dat haar overstap naar Home Instead een goede stap is geweest. “Ik heb een tijdje getwijfeld. Hiervoor heb ik bijna acht jaar met heel veel plezier als verzorgende IG bij verzorgingshuis Talma-Borgh in Apeldoorn gewerkt. Naast de zorg begeleidde ik ook leerlingen. Verder was ik verantwoordelijk voor de planning van mijn afdeling en de inroostering van collega’s van drie afdelingen. We werkten met een heel hecht team. De keuze om over te stappen naar Home Instead is wel een doordachte stap geweest. Ik heb daar de tijd voor genomen. Niet alleen omwille van mijn collega’s, wat meespeelde was dat ik de zorg aan de bewoners ook achter me zou laten. Ik ben ik de nieuwe uitdaging aangegaan en hier werk ik weer in zo’n fantastische samenstelling. Met Angelino, Dicky, Liz, Elke, Anouska en Hermien vormen we een steady en flexibel supportteam, dat heel loyaal aan elkaar is.”
Ruim trainingsaanbod
“Ik vind het belangrijk me verder te ontwikkelen en bij te scholen. Home Instead heeft een samenwerking met het ROC Aventus, waar we als medewerkers interessante trainingen kunnen volgen. Pasgeleden heb ik de tweedaagse training dementie gevolgd en binnenkort persoonlijke verzorging. Mijn kennis is hierdoor up-to-date en van toegevoegde waarde in mijn contacten met cliënten en CAREGivers.”
Zorg snel geregeld
“Als er een zorgaanvraag wordt gedaan, dan is dat vaak in een dag geregeld. Ook het opschalen als er meer zorg nodig is, gaat snel. Het is belangrijk dat als er een aanvraag binnenkomt dit door ons efficiënt wordt opgepakt. Soms hebben cliënten of mantelzorgers al zo lang mogelijk geprobeerd het zelf te doen. Bellen ze, dan is de nood hoog. Daarnaast heb ik regelmatig contact met onze CAREGivers. Die wisselwerking is leuk.”
24/7 bereikbaar
“We zijn 24/7 bereikbaar en een keer in de maand heb ik een bereikbaarheidsdienst. Dan ben ik vanaf 17 uur ’s middags tot de volgende ochtend 8 uur bereikbaar. Mijn verpleegkundige achtergrond komt daarbij goed van pas. Cliënten en CAREGivers kunnen bellen als ze advies nodig hebben bij dringende zaken. Ik ben vrij rustig van aard en ervaar niet snel stress. Er is altijd die uitdaging om ad-hoc te schakelen en te zoeken naar de beste oplossing. Ik ben niet iemand die om 17 uur alles laat vallen. Ik heb de verantwoording voor mijn deel en maak rustig af waar ik mee bezig ben. Laatst kwam er een zoon van een cliënt een bos bloemen op kantoor brengen. Als dank voor de zorg van zijn vader. Daarnaast had hij zonnebloemen gekocht voor de betrokken CAREGivers. Dat zijn mooie momenten.”
Gerelateerde berichten
Kunnen wij u helpen?
Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.