Elke Tilmans
“Een combinatie van de zorgvraag en de beste CAREGiver”
“Als een eerste telefoontje bij ons binnenkomt, bekijk ik zorgvuldig wat de zorgvraag is. Daarna plan ik een intake bij de klant en het liefst met de CAREGiver erbij. Zo zie je snel of er een goede match is tussen beide partijen.” Klantcoördinator Elke Tilmans van Home Instead Apeldoorn zorgt met haar collega’s van het supportteam voor alle zorgaanvragen, die daarna door de service coördinator worden ingepland. “Past het bij de zorgvraag en is het met de planning mogelijk, dan blijft de CAREGiver vaak al na de intake.”
“Als klant coördinator ben je de schakel tussen de CAREGivers en de cliënt en/of familie, we hebben korte lijnen en evalueren veel. We denken mee met klanten, zodat ze waar mogelijk hun eigen zorg kunnen inplannen. Daarbij wordt gekeken welke indicaties er zijn vanuit wmo of wlz en anders ondersteunen we met de aanvraag. Door regelmatig contact te hebben, blijft de zorg passend. Dat wat vandaag nodig is, kan morgen weer anders zijn.”
Home Instead Apeldoorn groeit enorm en het zevenkoppige supportteam heeft de handen vol. Elke: “We hebben een heel fijn team en vullen elkaar uitstekend aan. Ieder heeft zijn specialiteit. Begin april middenin de coronacrisis ben ik gestart. Ik heb een verpleegkundige en pedagogische achtergrond met ruime ervaring in het werken met ouderen. Mijn kracht is om de zorgvraag te vertalen naar passende zorg. Goed te luisteren is heel belangrijk. Niet alleen naar wat er gezegd wordt, maar ook juist wat er niet benoemd wordt. Daarbij denk ik altijd in mogelijkheden.”
Eigen regie
“Pasgeleden kregen we een zorgvraag voor een mevrouw die net thuis was na opname. In eerste instantie stond mevrouw niet open voor hulp en had wat argwaan. Natuurlijk kost het tijd om vertrouwen op te bouwen. We hebben haar zelf laten aangeven wat ze graag wil en hierin ook wat gestuurd. En nu wordt er naast lichte persoonlijke verzorging, ook met haar gekookt door onze CAREGiver. Ze is nu meer actief en heeft weer wat levensvreugde terug.
Onze zorg bestaat uit ondersteuning bij lichte persoonlijke verzorging, maar ook uit metgezelschap en begeleiding in en om het huis. Daarbij laten we de regie zo veel mogelijk bij de cliënt.”
Flexibiliteit rode draad
“Wat mij zo aanspreekt bij Home Instead Apeldoorn? Het samen kijken wat voor verschil je kunt maken in het geven van fijne en goede zorg. Dat klanten zich op hun gemak voelen en dat flexibiliteit als een rode draad door ons werk loopt. De visie van Home Instead ieder mens is uniek en de manier waarop we zorg bieden, sluit goed aan op mijn ideeën daarover. Door niet te snel zelf in te vullen, maar eerlijk te kijken naar wat er speelt en wat er nodig is. Een deel van onze doelgroep heeft te maken met niet aangeboren hersenletsel of met dementie, dan is juist structuur en houvast zo belangrijk.”
Persoonlijk & gedreven
“Dat we op deze manier kunnen werken, zegt veel over onze werkgever Angelino Martens. Hij is heel gedreven en spreekt zijn waardering naar ons uit. Vanaf dag 1 heb ik me welkom gevoeld, dan kan je niet anders dan goed werk afleveren. Laats bracht hij bijvoorbeeld alle CAREGivers persoonlijk een bloemetje. Ik ben een tijd zoekende geweest, maar heb nu het gevoel dat ik op mijn plek zit. Home Instead Apeldoorn staat voor de waarden die ik ook belangrijk vind, dus dat past als een jasje.”
Gerelateerde berichten
Kunnen wij u helpen?
Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.