Hoe klanten ons waarderen
Tevreden senioren dragen bij aan werkplezier in de zorg thuis
Maar liefst 97% van de senioren en mantelzorgers beveelt de zorg thuis van Home Instead Thuisservice aan bij vrienden en bekenden. Met een 8.8 waarderen zij de organisatie en medewerkers.
De resultaten zijn gebaseerd op het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek, dat is uitgevoerd door feedbackonderzoeksbureau Starred. Bijna 2.000 senioren en mantelzorgers beoordelen de organisatie met een NPS (Net Promotor Score) van +62. De resultaten zijn niet alleen onderscheidend voor de thuiszorgbranche, maar ook voor klanttevredenheid in Nederland. Door deze hoge scores behoort de organisatie tot een selecte groep organisaties, die zichzelf een topperformer mogen noemen. In Nederland beschouwen we organisaties met een NPS van +53 als best presterend, volgens onderzoeksbureau Integron.
Voor senior ėn mantelzorger
De hoge waardering is in het bijzonder voor de medewerkers. Zowel voor de CAREGivers (zorgprofessionals) als voor de medewerkers van de lokale supportteams. De medewerkers worden ervaren als betrouwbaar, punctueel en deskundig. Deze tevredenheid uiten zowel senioren als mantelzorgers. Mantelzorgers zien de toegevoegde waarde van de zorg thuis voor hun naasten. Daardoor ervaren mantelzorgers dat ook zij ondersteund en ontlast zijn.
Medewerkers worden gewaardeerd vanwege de oprechte interesse en grote betrokkenheid bij het welzijn van de senior. Het is voor ons als thuiszorgorganisatie heel waardevol om te zien dat zoveel klanten ons vertellen hoe blij en tevreden zij zijn met onze CAREGivers en de supportmedewerkers. Omdat de medewerkers zoveel aandacht hebben voor het welzijn van de senior zelf ėn van de mantelzorger. En laat dat nou precies het doel van onze dienstverlening zijn, dus daar gaan we ook de komende jaren met volle overtuiging mee door.
Extra werkplezier door tevreden klanten
Home Instead voert jaarlijks zowel een klant- als een medewerkertevredenheidsonderzoek uit. Wederom kan de organisatie een positieve relatie vaststellen tussen het werkplezier en de klantbeleving. Medewerkers die zorg thuis aan dankbare klanten verlenen, zijn gemotiveerder en halen extra voldoening uit hun werk. Andersom dragen enthousiaste en betrokken medewerkers bij aan een waardevolle klantbeleving. Uit het MTO is gebleken dat het kunnen werken vanuit de klantbeloften voldoende tijd en aandacht, positief bijdraagt aan de intrinsieke motivatie van de medewerkers. De klanten, die deze wijze van dienstverlening mogen ontvangen, waarderen de persoonlijke aandacht. Tevreden medewerkers leiden dus tot tevreden klanten en andersom!
“Dankzij de inzet, betrokkenheid, betrouwbaarheid en menselijkheid van de CAREGivers kan onze moeder thuis blijven wonen. Bijkomend voordeel is dat wij, de dochters, ontlast worden in de zorg voor onze moeder! Kortom: we zijn superblij met Home Instead!”
Quote van een mantelzorger
Kunnen wij u helpen?
Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.