Home Instead zet muziek in tegen Dementie
Home Instead UK zet muziek in tegen dementie ter ondersteuning van de ‘Dementie Week’. Met de bijzondere campagne ‘Songs to remember’ wil Home Instead ten minste 1.000 mensen laten zingen voor senioren met dementie.
‘Veel van onze CAREGivers zingen met hun klanten. Muziek heeft hen geholpen om delen uit het verleden terug te vinden door de link te leggen met een oud nummer. Dit maakt het mogelijk om gelukkige herinneringen te herleven.’ Vertelt Martin Jones, managing director bij Home Instead.
‘Onze campagne #SongsToRemember heeft alles te maken met het benadrukken van de voordelen van muziek en zang voor mensen met dementie’.
Onderzoek heeft aangetoond dat herinneringen aan oude liedjes heel specifieke gebieden van de hersenen activeren, die bijzonder resistent lijken te zijn tegen de schadelijke effecten van de aandoening.
Vanuit Home Instead Den Haag ondersteunen we deze bijzondere campagne. Wij geloven als geen ander in de kracht van muziek. Wist u bijvoorbeeld dat onze CAREGivers vorige week een event hebben bijgewoond die volledig in het teken stond van muziektherapie? (Lees meer hier.)
Samen verspreiden we de unieke kracht van muziek. Ook mee doen? Dat kan! Deel uw muzikale moment onder de hashtags #SongsToRemember en #1000voices. We zijn erg benieuwd!
Kunnen wij u helpen?
Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.