Klanttevredenheidsonderzoek
Tevreden senioren en mantelzorgers dragen bij aan werkplezier medewerkers
98% van de senioren en mantelzorgers beveelt de zorg thuis van Home Instead Thuisservice aan bij vrienden en bekenden. Met een 8.8 waarderen zij de organisatie, de dienstverlening en de medewerkers. Voor het 6e jaar op rij zeer onderscheidende resultaten.
Deze resultaten zijn gebaseerd op het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek, uitgevoerd door feedbackonderzoeksbureau Starred. 2.300 senioren en mantelzorgers beoordelen de organisatie met een NPS (Net Promotor Score) van +62. Deze resultaten zijn onderscheidend voor de thuiszorgbranche en tevens voor klanttevredenheid in Nederland. Gemiddeld is de NPS +15 in Nederland. Door deze hoge klantbeleving behoort Home Instead tot een selecte groep organisaties, die zichzelf een topperformer mogen noemen. In Nederland beschouwen we organisaties met een NPS van +53 en een tevredenheid van 8.5 als best presterend, volgens onderzoeksbureau Integron.
Ondersteuning voor senior ėn mantelzorger
De medewerkers zijn diegene die dagelijks het verschil maken in het leven van senioren en mantelzorgers. De hoge waarderingen zijn dan ook in het bijzonder voor deze medewerkers. Zowel voor de CAREGivers (zorgprofessionals) als voor de medewerkers van de lokale supportteams. Zij worden ervaren als betrouwbaar, punctueel en oprecht geïnteresseerd. Mantelzorgers zien de toegevoegde waarde van de persoonlijke aandacht voor het welzijn en de ondersteuning van hun naasten. Daardoor ervaren mantelzorgers dat ook zij ondersteund en ontlast zijn. Ook senioren vinden het waardevol dat de mantelzorgers en hun naasten ontlast worden.
“Heel fijn dat mijn man en andere gezinsleden ontlast worden en ik toch thuis kan blijven wonen. Dank jullie wel!”
Quote van een klant
Extra werkplezier door tevreden klanten
Jaarlijks meet Home Instead zowel de klant- als een medewerker tevredenheid. Voor het 6e jaar op rij, kan de organisatie vaststellen dat het werkplezier zeer positief bijdraagt aan de klantbeleving. Medewerkers voelen zich gewaardeerd door senioren, mantelzorgers en werkgever. Dat motiveert hen en daarmee halen zij extra voldoening uit hun werk. Andersom dragen enthousiaste en betrokken medewerkers bij aan een waardevolle klantbeleving. Uit het MTO is gebleken dat medewerkers persoonlijk aandacht ervaren vanuit de werkgever. En vinden het belangrijk dat zij de ruimte en tijd krijgen voor het geven van persoonlijke aandacht tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. En de klanten, die deze wijze van dienstverlening mogen ontvangen, waarderen de persoonlijke aandacht. Persoonlijke ondersteuning door tevreden medewerkers leidt dus tot tevreden klanten en andersom!
“Jullie nemen veel zorgen weg bij ons, de kinderen. Zodat wij weer gewoon op bezoek kunnen en samen een bakkie koffie kunnen drinken. In plaats van bezig te moeten zijn met allerlei zorgtaken.”
Quote van een mantelzorger
Gerelateerde berichten
Kunnen wij u helpen?
Bel ons gerust met uw vragen of bekijk onze vacatures.